Comunicat de Pirates de l’H vers el tramvia de la Diagonal

Són moltes les entitats de la ciutat que han demanat la interconnexió del tramvia, entre elles els sindicats, les universitats i les associacions de veïns i de comerciants. La seva construcció equivaldria a remodelar la Diagonal, convertint-la en una gran avinguda moderna que donaria molt més valor al passeig i a la qualitat de vida dels ciutadans. La construcció dels 3,8 km que manquen del tramvia, estalviaria moltes tones de CO2 anuals a l’aire de la ciutat. Es calcula que un tramvia equival a 400 cotxes o entre 3 i 4 autobusos, amb un consum molt inferior.

Per a tot això els Pirates de l’Hospitalet fem una crida a totes les parts implicades perquè tornin a la sensatesa i es pugui començar la seva construcció. Els pirates no podem entendre que les picabaralles entre els diversos partits impedeixin la consecució d’una tasca tan important, que implica el benestar, no només dels barcelonins sinó dels ciutadans de bona part de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

No podem oblidar que la ciutadania és la usuària d’un servei públic, que en principi no pot donar valor a si la inversió o la seva gestió és pública o privada. Per a la ciutadania això no té tanta importància, els usuaris pagaran el mateix bitllet, al mateix preu i amb la mateixa tarja, sigui d’un viatge, la T10 o altres. L’usuari metropolità ja està acostumat a utilitzar la mateixa tarja a diferents línies de bus, siguin privades o públiques. Per a la ciutadania és molt més important que l’aire de la seva ciutat es mantingui net, que pugui circular amb bicicleta o patinet amb la màxima tranquil·litat. El ciutadà vol que els seus representants li facilitin un mitjà de transport net, segur i còmoda, i que el porti per tota la ciutat.

De tots és sabut que els Pirates creiem que els serveis públics, sigui el transport, l’aigua, la llum o qualsevol altre que es pugui considerar de vital necessitat, i el transport públic ho és, han de ser de titularitat pública, per la qual cosa defensem que, en la mida que es pugui, el transport públic de la ciutat es municipalitzi o, en cas que no es pugui, no es renovin les seves concessions.
Dit això considerem que en aquest cas les parts han de seure per trobar la millor solució, buscant una formula perquè totes les sensibilitats quedin satisfetes, sense oblidar que es deuen al beneficiari final, que es el ciutadà, donant el mateix a qui ha votat o la seva inquietud política.

Els pirates volem recordar que el govern és de tots i per a tots.